Május 11. szombat

2013.05.19 18:10

A péntek késői fekvés után, szombaton elég korán keltünk. Mindenki reggelizett, aztán találkozott a két csoport, felültünk a buszra, és célba vettük a gemenci turisztikai központot! Ott kétfelé váltunk, és egymás után megnéztünk egy kiállítást, és hallgattunk egy rövid történelmi beszámolót. A kiállításon láthattuk azokat az állatokat, növényeket, melyek honosak az erdőben. Miután mind a két csapat végzett, fél 10-kor felültünk a kis gőzösre, és lassan elindultunk felfedező utunkra. Láttunk őzeket, szarvasokat, és vaddisznókat is. Utunkat gyalog folytattuk. Igaz, hogy a rengeteg szúnyog zavaró tényező volt számunkra, viszont a táj szépsége ellensúlyozta ezt! A növények többségéről hallhattunk egy rövid jellemzést a vezetőnktől. Miután visszaértünk az egyik állomásra, megvártuk a gőzöst. De addig sem telt feleslegesen az idő, mindenki megebédelt, és pihent. Miután a vonat megérkezett, felszálltunk rá, és mentünk vissza a buszokhoz. Fél 3-kor elindultunk, és Grábóc felé vettük az irányt. Ott, az Ortodox kolostort néztük meg , és hallhattunk egy előadást a történetéről. Majd miután körbejártuk, és megpihentünk, tovább utaztunk Bátaapátira, hogy megnézzük a Radioaktív Hulladéktárolót. Sajnos nem mehettünk be, mert a látogatási idő nagyon szigorú. De rövid felvilágosítást hallhattunk erről a helyről is, a földrajz tanárunktól. 6 óra környékén értünk vissza Bajára, a szállásunkra. Alaposan kifáradtunk, és az esti terveinkbe is közbeszólt a vihar. Szerettünk volna szalonnát sütni együtt, de sajnos külön helyszínen voltunk, és nem tudtuk megközelíteni egymást. Viszont feltaláltuk magunkat, a társalgóban beszélgettünk ahányan voltunk. 10 óra körül pedig indultunk aludni, mert vasárnap reggel korán kellett kelni.