November 6.

2012.11.14 11:49

Kedden reggel reggeli után meglátogattuk vendéglátóink iskoláját, majd a Haáz Rezső Múzeumban megnéztük Leonardo Da Vinci zseniális találmányait bemutató időszakos kiállítást. Majd néhány ottani diák kíséretével megnéztük a várost és pénzt váltottunk. Sétáltunk aváros központban, az emlékparkban. Egy szép városi hagyomány, hogy a park fáit örökbe lehet fogadni. Mi is ezt tettük. Örökbefogadtunk egy fát, és ezt egy díszes oklevél bizonyítja, melyet a városházán állítottak ki nekünk. Reméljük, hogy sokan közülünk visszautaznak még, és meglátják, hogy a facsemete mekkorára nőtt. A helyi újság munkatársai riportot készítettek velünk.

Ebéd után buszra szálltunk és Székelyderzsre utaztunk.

Felkerestük a székelyderzsi erődtemplomot. A templomról ezeket az információkat gyűjtöttük össze:
Székelyderzs falu Romániában a Hargita megyében található. A vártemplom az egyike az olyan romániai magyar műemlékeknek, amely a világörökség része.
A vártemplomról három egységből áll: torony, várkerítés, templom.
A várfal belsőoldalán egykor körfolyosó futott körbe, amelyeken közlekedve védeni lehetett az erődöt a támadóktól. Bár 1788-ban lebontották, mert a templom elvesztette a védelmi jellegét.
Fél nyeregtetős szinteket építettek, ahová a falulakói elhelyezhették ingóságaikat (kelengyés láda, szerszámok), a beköltöztetett hordárokban, szuszékokban gabonaféléket tároltak. A bástyákat szalonna és füstölt hús tárolására tették alkalmassá.
A több mint kétszáz éves hagyományt a falu lakossága ma is élő örökségként őrzi.
Különlegesség még a várfal délnyugati sarkában lévő védelmi kút, amelynek a településnek vallási hagyománya is kötődik. Évszázadok óta előírás, hogy kizárólag csak ennek a kút vizével szabad keresztelni.
A templom északi és déli falrészét 3-3 falfestmény borítja.

Ezután Fehéregyházára utaztunk a híres Petőfi Múzeumba. Nagyon színvonalas kiállítás őrzi nagy költőnk, Petőfi Sándor emlékét.

Késő délután Segesvárra utaztunk. Nagyon tetszett az ódon belváros, a szűk utcák, a kivilágított vár, város. Sikerült szász emlékeket találni és megtaláltuk a segesvári német gimnáziumot is, amely ugyanolyan intézmény, mint amilyen a mi iskolánk. a diákidegenvezetőnk kiselőadást tartott  a sírok szomszédságában a szászok történetéről, történelméről. A városban megnéztük a napjainkig fennmaradt középkori német építészet műemlékeit. Megnéztük Drakula gróf szülőházát, és ajándékokat is vásárolhattunk az utcai árusoktól.

Este találkoztunk a diákokkal és elpróbáltuk az ünnepi műsort, elkészítettük a koszorúzásra szánt koszorúkat és közösen festettünk egy szurkolói zászlót UDVARHELY-BAJA-HATÁRTALANUL! HAJRÁ FKC!!! felirattal.